İslâmiyet ve Eşcinsellik: Sorularınızı Yanıtlıyorum!

  • Bu kadar içinde özünde yumuşak olduğu halde bi araya geldiğinde sert olan ve sert tepki alan iki terim nadirdir.


    İslam, insanlığın macerasında birbirine selamet ve sevgi yoldaşı olmak, bunun için de hayat yolunda insanlığın ufkunu aydınlatmaktır.


    Eşcinsellik insanlığın yalnızlığından sıyrılıp sevgiyi paylaşmak hem de her türlü önyargıdan arınmak için kendinden başlayıp şevkini aynı cinsle paylaşmaktır.


    İslamın tek başına bir kimlik olarak kolayca hayata uygulanması kurumsal hale gelmiştir. Danışmana müftü denir.


    Eşcinsellik tek başına bir kimlik olarak tüm cinsel kimlik tanımı içinde yerini almış ve tıpta bir başlık olmuştur. Konunun danışmanı psikologtur.


    Ama her iki terim yan yana geldiğinde kişiler adedince sorular ortaya çıkarken uzmanlık alanı boş kalmaktadır. Bunun sebeplerini uzun uzun incelemeyi sosyologlara bırakıp elden geldiğince netice veren istifadeleri paylaşmak şu an için pratik görünüyor.


    Yani bu başlık altında soruda iki kelimenin de var olabilmesi önemli. Sorunun tenkit yada haber değil kişisel olarak iki kimliği taşımakla ilgili olması önemli...


    Kimi soruların sorulabilmesi önemlidir, kiminin net cevabı, kiminin de bir başlık altında onlarca kişisel yorumları...


    Her küçük iz sonrasına bir yol olabilir.


    Bu ümitle paylaşıyor ve bu güzel konuya bismillah diyorum.

  • İslam dini evlilik dışı tüm cinsel ilişkileri haram olarak görüyor, bu anlamda müslüman eşcinsel bir çift imam nikâhı kıydırabilir mi?

    Amerika'da bir eşcinsel imam müslüman eşcinsellere imam nikahı kıyıyor, bu konuda ne düşünüyorsunuz?

  • Evlilik kişisel ve toplumsal olarak anlamlandırılmalı.


    âhirete doğru yürürken yalnız yada yoldaşla yürümek mümkün. Bu yürüyüşe nesillerin katılması da seçenek.


    Toplumsal olarak bu yürüyüşü miras veraset vekalet refakat hukuku ile desteklemek önemli


    Bu yürüyüş Allah huzuruna varıldığında razı olmalı ki tüm bu adımlar anlamlı olsun.


    Öyleyse esas olan bu hayatı ahiret namına yaşamak ve eşi ile dostu ile çevresi ile bunu paylaşmak olmalı.


    Eş o zaman eş olur. Yoksa eş, güzelliği çabucak kaybolacak bir yük olursa bu yolda nasıl yürünür?


    Böyle bir yoldaşlığa edilen dua, nikah duasıdır. Temennim bu duanın tüm sevenlere bu vatanda edilebilmesidir.


    Bu dua edilir. Kabul edip etmemek Allahın iradesidir...

  • İslam dini Lezbiyen, Gey, Biseksüel, Transeksüel ve İnterseksüel'lere sıcak bakmıyor


    İnterseksüel yani çift cinsiyetli doğan insanlara dahi en yakın cinsiyete geçiş yapılması isteniyor, İslam alimlerine göre bir İnterseksüel hayatını çift cinsiyetli olarak sürdüremez. İran'da uygulanan trans cinsiyet geçiş ameliyatları bile bir çok İslam alimi tarafından yanlış bulunuyor. Cinsiyet geçiş ameliyatları sadece İnterseksüel bireyler için doğru bulunuyor. Tan arkadaşımızın belirttiği gibi İslam'da sadece evlilik erkek ve kadın arasında var ve bunun dışında evliliklere izin verilmiyor, izin verilmiş olsa islam ülkelerinde örneklerine şahit olurduk.


    İslam'da eşcinsellik var!


    İslam'da eşcinsellik var ama islam eşcinsel olmayı yani hemcinsine karşı cinsel ya da duygusal ilgi duymayı bir sınav ve eşcinsel ilişkiyi de haram olarak görüyor. Bir eşcinsel müslüman olabilir mi, evet olur, eşcinsel ilişkinin haram olduğunu bilerek, kabul ederek eşcinsel ilişki de yaşayabilir ama eşcinsel ilişkinin haram olduğunu söyleyemez. Haram değil derse Allah'a şirk koşmuş olur ve dinden çıkar. Eğer analizlerim yanlışsa Eflatoon arkadaşımız hatalı olduğunu düşündüğü kısımları düzeltebilir.

  • Neden sonuç taşlarını öyle diziyorsunuz ki bu yoldan iman küfür beyaz siyahtan başka hiç bi yere çıkılmıyor. Ve nasılsa sürekli bize de isabet eden aynı etiket oluyor.


    Oysa siz ben sonradan eşcinsel olmadınız ve olmadık. Zaten asli kimliğimiz eşcinsel. İslam fıtratı üzerine doğduk. Teklif çağı olan yetişkinliğe doğru yürüdükçe bu iki kimliği birlikte yaşamakta nelere dikkat etmek ve kendi gerçekliğimize nasıl ulaşıp hayatı nasıl algılayacağımızı keşfetme yolunda yürümeye başladık.


    Kuran bizim için silah değil hayatı anlama ve yolculuk haritamız. Bu başlık altında benden duyacağınız da bu olacak...


    İslâm literatürü çok geniştir. İntersex asırlardır yazılan eserlerde incelenmiş ve tavsiye kararları var. Toplum baskısı ve yalnızlık, İntersex bireyi seçim yapmaya itmiş. Ailesi onun için seçmek zorunda olduğunu zannetmiş. Ve bu kimlikten kurtulmak istemişler. Şimdi bile lgbt nin tüm renklerinde bu örnekler gözlemlenebiliyor. Oysa insanlık vahşet bedeviyet ecir dönmelerini geride bıraktı. Artık birey kimliklerini dönüştürmek yada dönüşmüş gibi yapmak zorunda değil. Kendi orijinal yaratılışını algılayıp şevkle kurana talebe olmanın çağına giriyor.


    Siz kendinize yeterli kıymeti verip İslam yanında durursanız o da sizin yanınızda durur. O arzu ettiğiniz tebessümü elbette görürsünüz.

  • Neden sonuç taşlarını öyle diziyorsunuz ki bu yoldan iman küfür beyaz siyahtan başka hiç bi yere çıkılmıyor.


    A'RAF Suresi 81. ayet meali: Lût’u da Peygamber olarak gönderdik. Hani o kavmine şöyle demişti: “Sizden önce âlemlerden hiçbir kimsenin yapmadığı çirkin işi mi yapıyorsunuz?”


    A'RAF Suresi 81. ayet meali: “Hakikaten siz kadınları bırakıp, şehvetle erkeklere yaklaşıyorsunuz. Hayır, siz haddi aşan bir toplumsunuz.”


    Rasululullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyuruyor:

    “Lut kavminin amelini (livatayı) yapanları bulduğunuz zaman livata yapanı da, kendisine livata yapılanı da öldürün.”

    Ahmed Müsned 1/300, Albânî Sahihu’l-Cami 6565


    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyuruyor:

    “Allah Lut’un kavminin işini (livatayı) yapana (homoseksüele/travestiye) lanet etsin.”

    Hâkim



    Neden ve sonuç taşlarını Kuran'ı Kerim, hadisler ve güvenilir görülen islami kaynaklara göre diziyorum.

    Kuran'ı Kerim'e inanmak da o şekilde değil mi, ya bütününe inanmak zorundasınız ya da inanmazsınız.

  • Anlamları mealle toplarsanız ancak vahhabi sofrasına oturmuş olursunuz. "Hiç bir kavmin yapmadığı işi" i tefsirlerden ve tarih kitaplarından öğreniriz. Kadınları bırakmanın erkeğe yaklaşmanın ders olarak veriliş şeklinden umumî metne bakıp ders çıkarılır. Arabi orijinalini incelemeden parantezlerle hedefleyerek şeri hüküm çıkarılmıyor. Bunu böyle yapmak sadece öfkeyi odaklamak için yapılırsa kuran hırsa alet edilmiş olur ki zaten yeterince mesuliyetli bir adım olur.


    Eğer başka bir pencereden bakmak isterseniz elbette daha detaylara adım adım girilir. Ama benim itikadım budur derseniz karşılıklı hidayet dileyip daha yürümemize gerek kalmaz.


    Sunni metodoloji çok kıymetlidir. Ya bu pusula elde edilir ve bizzat incelenir yada bu pusulaya sahip olanlar takip edilir... Oysa günümüzde meal le ve duygusal tavırla ve alime değil avama yönelerek ifadeler savruluyor. Bu ise sınırları bilmeyen bir kitle elinde nefret hedefini belirliyor. Bunu durdurma kabiliyeti olanlar da geç kalınca ortada sadece ağlayan azınlıklar kalıyor. Bu ayette bahsedilen bir sonuç değil. Bu yüzden bu hassas konu bu başlık altında adım adım incelenmesi gerekiyor...

  • Slm arkadaşlar;

    Eflatoon hocam, bu hadisler hakkında ne düşünüyorsunuz?

  • "Sorularla İslâmiyet" maalesef adı gibi objektif olamayıp Homofobik duygulara zaman zaman yenilebilen bir kaynak.


    Hadisler hepsi uzun metinler ve olay dizgileri içinde yeralırlar. Hadis kitapları böyledir. Başını sonunu atar başka dile çevirirsek o dilin o dönemin hassasiyetleri ile bambaşka değerlendirmiş oluruz.


    Adap ve sosyal yapı içinde tavrın orta ölçüsü için elbette özendirme ve vazgeçirme metotları ile kıyamete kadar ümmete işaret çizgileri çizilmiş. Bu işaretleri okumanın temel metodunu hepimiz bilmemiz gerekirken maalesef bu payda dağılmış. Adeta eşcinsellik İnternetle ortak paydasını bulurken İslam ümmeti aksi yönde ortak paydasını kaybetmiş. Hepimizin eşcinsellik dendiğinde aşağı yukarı anladığımız algısının kaybolması gibi ya "bence böyle" yada "bu konu ile ilgilenmiyorum" tavrı yerleşmiş. Bu hasta tavrın maliyetini en iyi biz biliriz. Kişisel anlayışlardan sıyrılmış tavr-ı peygamberiyi a.s.m genel karakteristiği ile öğrenmeden cümlesindeki duygusunu hissetmek bize çok uzaktır. Bir filme saatle review videosu çekebilen ve izleyebilen bu çağın zekası elbette bunu çok kolay yapabilir. O aleme gidip o çağın dokusunu analiz etmek çok kıymetli sonuçlar kazandırır.


    Verilen ders sadece Eşcinsele değildir. Tüm kimliklere dir. Sanat ziraat ve ticaret esastır. Bu başlık altında sosyal hayata karış ama kimliklerini satma. muhatabını yanıltma çevreni yanıltma kendini yanıltma... diye giden onlarca tavsiyeye tümü ile beraber bakmanın formülünü öğrenmeli...


    İzzetli durmak onurlu olmak şerefli olmak her kimliğin hedefidir. Bu hedef ancak kimlik paydasını iyi belirlemek birbirine sahip çıkmakla başarılabilir....


    bu başlık altında kardeşliğe değer verip birbirine sahip çıkmaya gayret etmek hepimiz için hayati dir.

  • Paylaştığım hadisler Riyazu's Salihin, "Salihlerin çayırı/bahçesi" anlamında İmam Nevevi tarafından kaleme alınmış hadis kitabında, Kütüb-i Sitte'de ve yüzlerce yerde de geçiyor, oldukları gibi; başka bir uzunlukları yok


    Hadislerden bir diğeri de;

    "Üç kişi vardır, kıyâmet günü Allah onlara nazar etmez: Anne ve babasının hukukuna riâyet etmeyen kimse, erkekleşen kadın ve deyyus kimse."

    (Nesâî, Zekât 69, h. no: 5, 80)



    İslam'da haram ve helal kavramları zaman ve mekana göre de değişmiyor

    mesela domuz eti İslam'a göre haram, bir bilim insanı hijyenik ortamda; parazitlerden ayrıştırılmış domuz eti üretirse üretilen domuz eti haram olmaktan çıkmaz.

  • This threads contains 26 more posts that have been hidden for guests, please register yourself or log-in to continue reading.

Participate now!

Don’t have an account yet? Register yourself now and be a part of our community!